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B. Produktionsschild-Dechiffrierung/
The original Body Buck Tag Decoder
First Mustang Club of Germany

© and started in1992, last update : 14.04.08


Unfortunately this Decoder has been partially copied around the Web in the past year(s), 
neglecting the codex of the Mustang World to provide proper source information and to respect the research efforts of other Mustangers.

Remember this is the original that's based on many peoples common effort. 
We (the group of contributors and the Editor) feel sorry for the ones that don't keep to this Internet codex, 
and that don't have enough respect and prefer copy/pasting as a life style.

This decoder will be updated on a regular base with latest info to make a continous difference.


Das Produktionsschild befindet sich je nach Baujahr entweder vorne hinter dem Lampentopf, am rechten oder linken vorderen inneren Kotflügel oder unter dem rechten Kotflügel in Türscharnier-Höhe (71-73 Dearborn). In San Jose gebaute Fahrzeuge haben -soweit bekannt - nur für eine kurze Testperiode in 1970 dieses Schild bekommen. The Body Buck Tag is located either near the front headlight bucket, on the right or left inner fender (on top) or under the right fender near the cowl vent (on 71-73 Dearborn built cars). Cars built in San Jose used to have the body buck tag only for a short period in 1970 for testing (as far as is known today).
Kevin Marti (www.martiauto.com) hat 2008 ein Buck Tag Decoder-Buch herausgebracht, daß genauere Entschlüsselungen zulässt, da er die Ford-Datenbank der Produktionsdaten für 67 und spätere Fahrzeuge von Ford besitzt. Das Buch enthält noch wesentlich mehr Code-Entschlüsselungen und ist in jedem Fall empfehlenswert. Für ca. 26-30 Dollar bei Händlern oder direkt bei der oben genannten Adresse erhältlich.
Eintragungen, die nachfolgend mit einem * gekennzeichnet sind in folgender Liste, stammen von Kevin Marti persönlich aus den Jahren 1995-2007.
Kevin Marti (www.martiauto.com) has meanwhile as of 2008 published a more accurate buck tag decoder book, that contains much more accurate information, as he has the 67 and later FORD files. 
Entries marked with an * decoding thanks to Kevin Marti in the late 90ies up to 2007.
Anmerkung: 
Diese Liste ist der Versuch, allgemeine Fragen nach Entschlüsselung der Fertigungsschilder zu beantworten. Als ich vor 16 Jahren anfing, gab es nicht allzu viele Informationen hierzu. Durch mühsame Kleinarbeit, Verifizierung mit den übrigen Fahrzeugdaten hunderter Mustangs, Lektüre einschlägiger Mustang-Literatur, E-Mail-Informationen sowie professioneller Hilfe von Jeff Speegle und Kevin Marti wurde die Liste immer genauer. Dennoch gibt es je nach Baujahr unterschiedliche Bedeutungen für die einzelnen Codes. Ich glaube dennoch, daß diese Liste hilft, die meisten Bedeutungen herauszufinden. Ich danke allen Mustang-Enthusiasten, die dabei geholfen haben, Codes zu bestätigen oder andere Bedeutungen herauszufinden. 
Man sollte auch noch beachten, daß man damals das Mustang-Band nicht angehalten hat, wenn etwas nicht verfügbar war, das hätte eingebaut werden sollen. Es kann also durchaus sein, daß die eine oder andere Option im Wagen fehlt, obwohl das Buck tag es ausweist. Dies dürfte insbesondere während der Streiktage oder danach der Fall gewesen sein.

Notice:
This listing is an attempt to help on common questions on buck tag decoding, as there was nothing available 16 years ago,when I started it. I was wondering why, so collected all reasonable and verified datas from hundreds of cars, famous Mustang magazines, books and many other information and opinions on tags from contacts like Jeff Speegle and Kevin Marti. With more confirmation from other owners and Internet-visitors, this list grew and got more substance. As you may have noticed, unclear codes are marked with a question mark. Some codes could be verified for one model year only. Still it can help others with the same model year. Thanks to many enthusiasts out there this list has come to a stage, where by best knowledge covers the most common buck tag codes. I would appreciate any feedback or verifying, if you found those codes be true for your car. This will help us to make this listing even more accurate. Don't blame us for any inaccurate information given here. 
Still any code on the buck tag must not be put as something on your car. If the parts went out of stock or not passed quality inspection, but where stamped to be there, why should they stop the line? - Wolfgang Kohrn
Wer Ergänzungen machen kann oder weitere Hinweise zu dieser Tabelle hat, bitte e-mail .  

Farbige Codes 2005 ergänzt aufgrund von Carl Pierce Umfragen auf der www.boss302.com Webseite     
If you have any additional information to this table, please e-mail .

Coloured codes added to the picture thanks to further research from Carl Pierce on the www.boss302.com Website

      

2T Two tone paint 2-Farb-Lackierung
3S 3-speed manual transmission 3-Gang-Getriebe
4S 4-speed manual transmission 4-Gang-Getriebe
4 SPEED 4 speed transmission
AC Air Condition Klimaanlage
AIR COND Air Condition Klimaanlage
B-2 (Inspection Mark) (Kontroll-Code)
BA
BELGIUM BELGIUM - 1968/1969 Ford shipped all exports for France, Belgim, Luxembourg and even 2 T-5s via Anvers/Belgium. We assume currently that the BELGIUM code and the WGERMNY (found on 68S) code was used on some tags for export destination coding
BO Boss option (or Battery option 24F)*
or Black Out for BOSS built in Metuchem
Boss Ausstattung (oder 24F Batterie Ausstattung)*
oder schwarze Lackierung bei Boss 302, die in Metuchun gebaut wurden
BL Back Louvers/Sports Slats Schwarze Heckscheibenlamellen
BTRAC Both Racing Mirrors Sportspiegel beidseitig
CHILE Chile Export Export nach Chile
CLEAR Clear Windshield nicht getönte Windschutzscheibe
CL Convenience Lights
or Extra Cooling Package
Innenraumbeleuchtung (zusätzlich)
oder  zusätzlicher Kühler
CG Convenience Group Options-Paket
c/o Customer ordered (no proof yet, but occasional on strange equipm. combos))
CS Competition Suspension 
or Compact Spare (Tire)
Verstärktes Fahrwerk 
oder Not-Reserve-Rad
CT Collapsible Spare Tire or 
Complete Tint on some cars
Not-Reserve-Rad 
oder Rundum getönte Scheiben
D-2 Inspectors mark Kontrollcode
D-A (found on several BOSS 302)  
DB Disc Brakes Scheibenbremsen
DC "Deluxe Control" (Parking/Belts warning '71F) Anzeigen für Handbremse/Gurte
DE Dual Exhaust Zwei-Rohr-Auspuff-Anlage
DG (Interiror) Decor Group Interieur Austattungs-Option
ET Exterior Trim Package Außen-Zusatzausstattung (2.Spiegel usw.)
EA ? (found on one Boss - evaporative *) vermutlich Abgassystem?
EC Emission Controls* Abgassystem beim Boss*
FD Front Disc Brakes (found on several 68 Metuchem-built together with a FDS code) Front-Scheibenbremsen
FD ist auf mehreren 68er Metuchen gebauten Fahrzeugen, bei denen auch FDS steht)
FDS
(FD)
Fold-Down-Seat
(FD can also stand for Fold Down seat on some cars)
Umklappbare Rücksitzbank
FRANCE Export to France, found for 67 models nach Frankreich exportiert, an einem 67er gefunden
GT GT-Equipment GT-Ausstattung
H-2 (Inspection Mark) (Kontroll-Code)
HP Hood Pins Haubenverschlüsse
HX Heavy Duty Export, found on 67
same as HXO
Heavy Duty Export, an einem 67er gefunden,
entspricht HXO
HXO HXO = Heavy Duty Export Suspension
(found on early 67 T-5s)
Heavy Duty Fahrwerk Export-Version
(bei frühen 67ern)
IDG Interior Decor Group Interieur Ausstattungs-Option
ITALY used in 68/69 for export cars
IT Interior Trim (Int. Decor Group) Interieur-Ausstattungs-Option
LP Radio AM/FM or AM 8 track (Metuchem) Radio AM/FM oder 8-Spur-Cassettendeck
LT
M1  Mach 1
MC Middle Console Mittelkonsole
MO Rocker Mouldings Chrom Seitenschweller
MP
Netherland Export to Netherlands Export in die Niederlande
NH NASA HOOD
OT
PB Power Brakes Servobremse
PG Protection Group Ausstattungs-Option
PIO Performance Image Option/GT-Equipment (65-67) GT-Ausstattung (65-67)
PS Power Steering Servolenkung
PT Power Convertible Top? Elektrisches Cabrio-Dach?
PV Power ventilation Heckscheiben-Belüftung (67/68)
QM Quarter Moldings Zierleisten
     
R2 Inspector code* Kontrollcode
RA Ram Air Ram Air Lufthutze funktional
RAC Racing Type Sport Mirror Sportrückspiegel außen
RB Rear Bumper Guards de Luxe Stoßfänger unter der Stoßstange
RDS Rear Deck Spoiler for 69/70
(if found on 68, maybe Rear Defroster Setup)
Heckspoiler (bei 69ern/70ern)
(bei 68er wahrscheinlich Heckscheibenbelüftung)
RM Rocker Moldings 
(or Racing Mirrors depending on assembly plant)*
RS Rear Seat Sport Deck (Fastback)
or Rear Spoiler
umklappbare Rücksitzlehne (Fastback) 
oder Spoiler hinten
SA Shelby Automotive Shelby Automotive
SC Safety-Convenience Package*
consists of automatic seat back releases, a trunk light, a parking brake indicator light, and a head lights on warning buzzer
Enthält automatische Rücksitzlehnen-Entsperrung, Kofferraumbeleuchtung,
Handbremsen-Anzeigenleuchte und Summer für das Fahrlicht
SHELBY Shelby (1968) Shelby (1968)
SK S-code/k-Code 67 specific for dual exhaust Doppelauspuff (nur 67 für S-code/K-code)
SP Stereo tape system (AM/FM - 8track) Stereo-Cassettenrecorder (8-Spur-System)
SPAIN used in 68/69 for export cars 1968 und 1969 bei Export-Fahrzeugen
SP.PAINT Special Paint order 
(usually blank color code on door tag)
Sonderfarbe
SS Special Grabber Value Package Sonderausstattung in Verbindung mit Grabber-Farben (orange, grün usw.)
ST Sports Trim Group
or STEREO Tape
or Standard Transmission
Ausstattungs-Optionen Sport
oder Stereo Cassettengerät
oder Standard Getriebe
SWEDEN used in 68/69 for export cars to Sweden 68/69 für Schweden Export-Fahrzeuge
TB ? ?
TC Tilt Column Lenksäule knickbar
TINT Tinted Glass Getöntes Glass
Top-2 maybe Tonneau cover? Abdeckung für Cabrio-Verdeck?
TOP S Black Power convertible top Schwarzes elektr. Cabrio-Verdeck
TOP-T White Power convertible top Weißes elektr. Cabrio-Verdeck
TOP B Black manual convertible top Schwarzes Verdeck (Handbedienung)
TOP C White manual convertible top Weißes Verdeck (Handbedienung)
TOP J black manual convertible top Schwarzes Verdeck, manuell
TOP K white manual convertible top Weißes Verdeck, manuell
TOP L tan manual convertible top Tan-farbenes Verdeck, manuell
TOP M blue manual convertible top (only 64 1/2) Blaues Verdeck, manuell (nur 64 1/2)
TOP 1 black power convertible top Schwarzes Verdeck, elektr.
TOP 2 white power convertible top Weißes Verdeck, elektr.
TOP 3 tan power convertible top Tan-farbenes Verdeck, elektr.
TOP 4 blue power convertible top (only 64 1/2) Blaues Verdeck, elektr. (nur 64 1/2)
TT Two Tone Hood
or 67 specific two tone lower taillight pael
Motorhaube mit farbigen Streifen
oder 1967 auch hinter zweifarbiges Panel
TW Tilt Steering Wheel Klappbare Lenksäule
V8 V8 engine V8-Motor
VG Visibility Group (Map light/Parking Brake lamp) Kartenbeleuchtung/Handbremskontroll-Leuchte
VINYL Vinyl top Vinyl-Verdeck
VINYL TOP A black vinyl roof Schwarzes Vynil Dach
VINYL TOP B white vinyl roof Weißes Vynil-Dach
VT Vinyl tape (side stripe) Seitenstreifen
W.GERMNY T-5-Model T-5-Ausstattung
X Export model Export-Ausstattung

* your input needed for further confirmation  * bitte mit Fahrzeugangaben melden, um den Code zu bestätigen

Need more accurate info?
Check back with Kevin Marti on www.martiauto.com

More decoding books coming in the next years (Broadcast Production Sheets, etc,)